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Title: GESIS Online Panel Pilot: Ecology (survey 5)
Description: Ecology. This study number comprises the data collected during the so called main studies. The main studies represent three surveys which have partially been used for methodic experiments. The questions are identical in every survey except for the described differences. Topics: time budget for general media consumption (television, radio, newspaper, internet) as well as time budget for political information/programs in printed media and on the internet; private use of the internet; trust in media (press, radio broadcasting, television, internet); concerns about the environment; most important general and personal environmental issues in Germany (air pollution, chemicals and pesticides, water crisis, water pollution, atomic waste, domestic waste disposal, climate change, genetically modified food, depletion of (natural) resources; self-reported knowledge about causes and solutions of environmental issues; attitude towards environmental issues, economic growth, higher taxes and prices; the respondent´s willingness to accept reductions in standard of living in order to protect the environment; evaluation of environmental hazards; preferred future energy sources; knowledge test about nuclear power plants; participation in activities for environmental protection; Top-Bottom self-placement; fair share of gross national product; fulfilment or non-fulfilment of personal goals; educational opportunity according to personal skills; own experiences with a low household income; dissave to defray costs of living; cutting down on holidays or on the purchase of home appliances; own or rent dwelling; questions regarding social desirability: environmental behaviour, behaviour in situations of acknowledgement of one´s fault,behaviour in traffic, taking one´s anger out on others, exploiting of other persons, attention in conversations, helpfulness, commitment to given promises, talking behind people´s back, living on other people´s expenses, behaviour in stressful situations, behaviour in situations of dispute, returning loans, healthy diet, help for service in return (SDS-17 Skala). Demography: self-reported diligence in answering the questionnaire (not asked in main study 1); evaluation of the survey (interesting, rich in variety, important for sciences, long, difficult, too personal); interruption of the survey; personal remarks about the survey. Additionally encoded: amount of the respondent´s incentive.
Umweltschutz und Medienkonsum. Unter dieser Studien-Nr. sind die Daten der drei sog. Hauptstudien archiviert. Die Hauptstudien stellen drei Befragungsdurchgänge dar, die z.T. für methodische Experimente genutzt wurden. Die Fragen sind in allen Befragungen identisch, bis auf die beschriebenen Unterschiede. Themen: Zeitbudget für den Medienkonsum insgesamt (Fernsehen, Radio, Zeitung, Internet) sowie Zeitbudget für politische Informationen/Sendungen in Printmedien und im Internet; private Internetnutzung; Medienvertrauen (Presse, Rundfunk, Fernsehen, Internet); Sorge um die Umwelt; wichtigste Umweltprobleme in Deutschland allgemein und persönlich (Luftverschmutzung, Chemikalien und Pflanzenschutzmittel, Wasserknappheit, Wasserverschmutzung, Atommüll, Entsorgung von Hausmüll, Klimawandel, genetisch veränderte Lebensmittel, Aufbrauchen von Rohstoffen und anderen natürlichen Ressourcen); Selbsteinschätzung des Wissens über Ursachen und Lösungen von Umweltproblemen; Einstellung zu Umweltproblemen, Wirtschaftswachstum, höheren Steuern und Preisen; Bereitschaft des Befragten für die Umwelt Abstriche vom Lebensstandard zu machen; Einschätzung von Gefährdungen für die Umwelt; präferierte zukünftige Enegiequellen; Kenntnistest zu Kernkraftwerken; Partizipation an umweltschutzrelevanten Aktivitäten; Selbsteinschätzung der Schichtzugehörigkeit; gerechter Anteil am Sozialprodukt; Erfüllung oder Nicht-Erfüllung der eigenen Lebensziele; Ausbildungsmöglichkeit nach Fähigkeiten; eigene Erfahrung mit niedrigem Haushaltseinkommen; entsparen um den Lebensunterhalt halten zu können; Einschränkung bei Urlaub oder Kauf von Haushaltsgeräten; Wohnstatus; Fragen zu sozialer Erwünschtheit: Umweltverhalten, eigenes Verhalten bei Fehlereingeständnissen, Verhalten im Straßenverkehr, Wut an anderen auslassen, Ausnutzen anderer Personen, Aufmerksamkeit in Gesprächen, Hilfsbereitschaft, Commitment bei gegebenen Versprechen, hinter dem Rücken anderer reden, auf Kosten der Allgemeinheit leben, Verhalten in Stresssituationen, Verhalten in Streitsituationen, Rückgabe von Leihgaben, gesunde Ernährung, Hilfe für Gegenleistung (SDS-17 Skala). Demographie: Selbsteinstufung der Sorgfältigkeit bei der Beantwortung des Fragebogens (nicht in Hauptstudie 1 gefragt); Beurteilung der Befragung (interessant, abwechslungsreich, wichtig für die Wissenschaft, lang, schwierig, zu persönlich); Unterbrechung der Befragung; persönliche Anmerkungen zur Befragung. Zusätzlich vercoded wurde: Höhe des Incentives für den Befragten.
URI: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/53557
https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/53557
Other Identifiers: 10.4232/1.11573
ZA5586, Version 1.0.0
https://search.gesis.org/research_data/ZA5586?lang=en
https://search.gesis.org/research_data/ZA5586?lang=de
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