Please use this identifier to cite or link to this item: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/56144
Title: The Name-Brand Article
Description: Attitude of consumers to price fixing with name-brand articles. Topics: The opinions of the consumer were obtained once spontaneously (before discussion of individual arguments) and then again at the end of the interview after the respondent had learned about numerous points of view of the one side or the other: brand and price consciousness; characteristics of name-brand articles; shopping habits; presence of a regular store and a personal relationship with sales personnel; shopping by the children; use of close-out offers; judgement on equal opportunities; estimate of cost of living of a four-person family; future expectation; party preference; social class. Demography: state; refugee status; city size; religious denomination; sex; age (classified); school education; vocational training; employment; occupation; size of household; composition of household; marital status; income (classified); household income (classified); head of household; membership; possession of durable economic goods. Interviewer rating: weekday of interview; length of interview; time of end of interview.
Einstellung der Verbraucher zur Preisbindung bei Markenartikeln. Themen: Die Meinungen des Verbrauchers wurden einmal spontan ermittelt (vor der Diskussion einzelner Argumente) und noch einmal am Ende des Interviews, nachdem der Befragte zahlreiche Gesichtspunkte der einen und der anderen Seite kennengelernt hatte: Marken- und Preisbewußtsein; Charakteristika von Markenartikeln; Einkaufsgewohnheiten; Vorhandensein eines Stammgeschäfts und eines persönlichen Verhältnisses zum Verkäufer; Erledigung von Einkäufen durch Kinder; Nutzung von Ausverkaufsangeboten; Beurteilung der Chancengleichheit; Schätzung der Lebenshaltungskosten einer vierköpfigen Familie; Zukunftserwartung; Parteipräferenz; Schichtzugehörigkeit. Demographie: Bundesland; Flüchtlingsstatus; Ortsgröße; Konfession; Geschlecht; Alter (klassiert); Schulbildung; Berufsausbildung; Berufstätigkeit; Beruf; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Familienstand; Einkommen (klassiert); Haushaltseinkommen (klassiert); Haushaltungsvorstand; Mitgliedschaft; Besitz langlebiger Wirtschaftsgüter. Interviewerrating: Wochentag des Interviews; Interviewdauer; Uhrzeit des Interviewendes.
URI: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/56144
https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/56144
Other Identifiers: ZA0102, Version 1.0.0
10.4232/1.0102
https://search.gesis.org/research_data/ZA0102?lang=de
https://search.gesis.org/research_data/ZA0102?lang=en
Appears in Collections:Cessda

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.