Please use this identifier to cite or link to this item: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/56502
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorKoskela, Iinafi
dc.creatorKoskela, Iinaen
dc.date2020-10-27fi
dc.date2020-10-27en
dc.identifierFSD3411-
dc.identifierurn:nbn:fi:fsd:T-FSD3411-
dc.identifier10.60686/t-fsd3411-
dc.identifierhttps://urn.fi/urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3411-
dc.descriptionAineisto koostuu 11 vapaamuotoisesta kirjoitusvastauksesta, joissa generalistialojen opiskelijat kertovat omasta akateemisesta asiantuntijuudestaan ja sen kehittymisestä yliopisto-opintojen aikana. Kirjoitusohjeessa pyydettiin vastaajia kertomaan muun muassa, millaiseksi he kuvailevat asiantuntijuutta tällä hetkellä ja kokevatko vastaajat olevansa jonkin alan tai alueen asiantuntijoita. Lisäksi kirjoituskutsussa kartoitettiin sitä, millaista tukea asiantuntijuuden kehittämiseen kaivattaisiin yliopistolta. Kirjoituskutsussa kysyttiin myös generalistialojen luonteesta ja niiden antamasta potentiaalista tulevaisuuden työelämän kannalta. Keskeisiä teemoja kirjoituksissa olivat opinnot, asiantuntijuus ja työelämässä tarvittava osaaminen. Kirjoittajilta kerättiin taustatietoina sukupuoli, ikä, opintosuunta ja opintojen aloitusvuosi. Aineistosta on tehty html-versio, jonka hakemiston avulla kirjoituksia on helppo selata.fi
dc.descriptionThis dataset consists of 11 writings where generalist degree students describe their academic expertise and its development throughout their university studies. In this context, generalist degree refers to fields of study where students graduate as experts in the more broad field they studied rather than studies that lead to a specific occupational title (e.g. doctor). In the invitation to write, the students were asked to describe their general expertise at present as well as whether they felt they were experts in some specific field. They were also asked to write about the support they had received or would want to receive from their university in developing their expertise. Additionally, the students were asked to describe their generalist degree studies and the potential benefits they thought the degree offered for working life. Central themes in the writings included studies, expertise and the abilities needed in working life. Background information included the participant's gender, age, field of study and the year of beginning studies. The data are only available in Finnish.en
dc.languageen-
dc.languagefi-
dc.publisherYhteiskuntatieteellinen tietoarkistofi
dc.publisherFinnish Social Science Data Archiveen
dc.rightsTietoarkiston ja aineiston luovuttajan tekemän sopimuksen mukaisesti.fi
dc.rightsIn accordance with the agreement between FSD and the depositor.en
dc.subjectasiantuntijuusfi
dc.subjectkokemuksetfi
dc.subjecttyöelämäfi
dc.subjectopinnotfi
dc.subjectosaaminenfi
dc.subjecttyöelämävalmiudetfi
dc.subjectkompetenssifi
dc.subjectkorkea-asteen koulutusfi
dc.subjectabilityen
dc.subjectoccupational lifeen
dc.subjectqualificationsen
dc.subjecttertiary educationen
dc.subjectundergraduatesen
dc.titleUniversity Students' Perceptions of Expertise 2019-2020en
dc.titleYliopisto-opiskelijoiden kokemuksia asiantuntijuudesta 2019-2020fi
dc.typeDataseten
dc.coverageSuomifi
dc.coverageFinlanden
Appears in Collections:Cessda

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.