Please use this identifier to cite or link to this item: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/56774
Title: E-kirjojen käyttö opinnoissa: korkeakouluopiskelijat 2016
E-books Supporting Studies: Higher Education Student Survey 2016
Keywords: ammattikorkeakoulut
yliopistot
ammattikorkeakoulukirjastot
yliopistokirjastot
e-kirjat
kirjastot
korkeakoulukirjastot
korkeakouluopetus
korkeakouluopiskelu
e-kirjan lukulaitteet
opiskelu
opiskelutekniikka
book use
educational libraries
higher education institutions
learning
libraries
reading materials
students (college)
teaching materials
teaching methods
university courses
e-books
Publisher: Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto
Finnish Social Science Data Archive
Description: Kyselyllä kartoitettiin yliopisto- ja ammattikorkeakouluopiskelijoiden kokemuksia e-kirjojen käytöstä opinnoissa. Kysymyksillä selvitettiin mm. ovatko korkeakouluopiskelijat lukeneet, lainanneet ja ostaneet opinnoissa tarvittavia e-kirjoja, onko e-kirjoja käytetty osana opetusta, millä laitteilla e-kirjoja on luettu, onko e-kirjojen käytöstä ollut hyötyä opinnoissa ja millaisia e-kirjojen käyttöön liittyviä ongelmia vastaajat ovat kohdanneet. Vastaajia pyydettiin myös kertomaan, millaisia e-kirjojen pitäisi olla, että ne toimisivat hyvin osana opintoja. Kysyttiin myös, kuinka paljon opiskelijat käyttävät aikaa kirjojen lukemiseen. Taustamuuttujina olivat mm. äidinkieli, opintojen aloitusvuosi, suoritettava tutkinto, oppilaitos ja oppiala.
The student survey charted the experiences of polytechnic and university students in Finland about using e-books as part of their studies. The survey began with general questions about the time respondents spent studying in a week, how much of this time was spent reading, and how many books related to their studies they read on average in a month. The next set of questions charted the respondents experiences with e-books, where they had acquired them and what devices they had used to read them. The students were also asked which e-book service providers they had used for their studies. Finally, the students were asked to evaluate e-books as part of their studies with some statements such as: "The books I need for my studies are often available as e-books" and "Reading e-books is easy". The background variables included the respondent's year of birth, mother tongue, degree type, institution and field of study as well as the year when R had begun studies.
URI: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/56774
Other Identifiers: FSD3120
urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3120
http://urn.fi/urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3120
Appears in Collections:Cessda

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.