Please use this identifier to cite or link to this item:
https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/56809
Title: | Doctoral Student Survey 2015 Jatko-opiskelijoiden työ ja asema yliopistoissa 2015 |
Keywords: | korkeakoulututkinnot tohtorit tohtorikoulutus jatkokoulutus jatkotutkinnot työhönsijoittuminen työllistyminen yliopistot väitöskirjat tutkijakoulutus educational certificates employment opportunities higher education institutions post-graduates researchers research finance research grants research workers tertiary education (second stage) |
Publisher: | Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto Finnish Social Science Data Archive |
Description: | Aineistossa kartoitetaan suomalaisissa yliopistoissa opiskelevien jatko-opiskelijoiden hyvinvointia, työntekoa ja asemaa yliopistossa. Aluksi vastaajilta tiedusteltiin opintojen vaihetta, opintoihin positiivisesti ja negatiivisesti vaikuttaneita tekijöitä, työskentelyä yliopistossa tai sen ulkopuolella sekä opintojen rahoittamistapoja. Lisäksi kysyttiin työajan jakautumisesta eri tehtävien kesken, viikossa tehtyjen työtuntien määrästä ja tyytyväisyydestä rahoituksen määrään. Seuraavaksi kartoitettiin opiskelijan saaman ohjauksen määrää ja laatua. Vastaajilta kysyttiin myös, työskentelevätkö he osana tutkimusryhmää ja kuinka yhteistyö muiden tutkijoiden kanssa sujuu. Lisäksi tiedusteltiin, ovatko vastaajat kokeneet tai todistaneet häirintää. Vastaajilta kysyttiin myös heidän tulevaisuuden suunnitelmistaan. Tiedusteltiin muun muassa, kuinka todennäköisenä vastaaja pitää työllistymistä esimerkiksi yliopisto-opettajaksi, tutkijaksi, valtion virkamieheksi tai yrittäjäksi. Lisäksi kysyttiin, kuinka mielellään vastaaja työskentelisi eri tehtävissä valmistumisen jälkeen. Lopuksi kartoitettiin vastaajan hyvinvointia esimerkiksi terveyden, ihmissuhteiden ja stressin näkökulmasta. Aineistossa on taustamuuttujina muun muassa yliopisto, opiskeluala, sukupuoli, ikä luokiteltuna sekä opintojen aloitusvuosi luokiteltuna. The data charted the position, well-being and working experiences of doctoral students at Finnish universities. First, the respondents were asked about the funding of their studies as well as employment outside and at the university, how far they were in their studies, and what factors affected their studies negatively or positively. Their average weekly working time and satisfaction in their funding were also surveyed. Next, the quality of supervision received by the respondents was examined. The respondents were also asked if they worked as part of a research team and if the collaboration had been satisfactory or not. It was also examined whether the respondents had witnessed or been a victim of harassment or discrimination. The future plans of the respondents were charted with questions about the possibility of employment in a variety of fields (e.g. university professor, politician, government official, entrepreneur or researcher) and how attractive the respondents found these positions. The respondents were also asked if they would prefer to work in Finland or some other country. Finally, the well-being of respondents was examined with questions regarding health, social relations, and stress. Background variables included university, field of study, gender, age group, and enrollment year. |
Other Identifiers: | 10.60686/t-fsd3084 FSD3084 urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3084 https://urn.fi/urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3084 |
Appears in Collections: | Cessda |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.