Please use this identifier to cite or link to this item:
https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/56862
Title: | Student Feedback Survey for Bachelor Graduates 2014 Kandipalaute 2014 |
Keywords: | yliopisto-opetus yliopisto-opiskelu yliopistot opiskelijaelämä opiskelijat tutkinnot korkeakoulututkinnot koulutus opetus opinnot opinnäytteet opintojen kesto kandidaatintutkielmat academic achievement education educational certificates educational finance higher education institutions satisfaction students (college) teaching tutoring undergraduates university courses |
Publisher: | Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto Finnish Social Science Data Archive |
Description: | Lukuvuosittain kerättävässä Kandipalaute-kyselyssä kartoitetaan opiskelijoiden kokemuksia yliopistossa opiskelusta. Kysely on valtakunnallinen ja se on lähetetty kaikille niille opiskelijoille, jotka ovat suorittaneet kandidaatin tutkinnon tai ovat suorittaneet kolme vuotta opinnoistaan alalla, jolla ei tähdätä kandidaatin tutkintoon. Kysymykset koskevat suoritettuja opintoja kokonaisuudessaan ja niiden avulla kartoitetaan opiskelijoiden kokemuksia opintojen sujuvuudesta, omasta hyvinvoinnista sekä opintojen yhdistämisestä muuhun elämään. Alussa vastaajilta kysyttiin työskentelystä opintojen ohella ja opintojen rahoittamisesta. Seuraavaksi kysyttiin vapaa-ajan aktiviteeteista, kuten harrastuksista ja järjestötoiminnasta. Opiskeluaikaisia kokemuksia kartoitettiin väittämien avulla, joissa esillä olivat opetuksen laatu sekä läheisiltä opintoihin saatu tuki. Lisäksi opiskelijoilta kysyttiin tyytyväisyydestä eri elämänalueisiin sekä omasta opintomenestyksestä. Vastaajille esitettiin seuraavaksi väittämiä yliopiston tarjoamaan ohjaukseen, ryhmässä toimimiseen, kurssivaatimuksiin sekä omiin ammatillisiin tavoitteisiin liittyen. Tämän jälkeen vastaajilta pyydettiin arviota väittämiin, jotka koskivat opintojen kuormittavuutta sekä vuorovaikutusta opetushenkilökunnan kanssa. Laajassa kysymyspatteristossa opiskeluaikaan liittyen vastaajia pyydettiin arvioimaan väittämiä, joissa olivat esillä muun muassa oma terveydentila ja hyvinvointi, sosiaalinen kanssakäyminen, opintojen teoreettisuus, oma oppiminen, ammatillinen osaaminen sekä jaksaminen. Lisäksi kyselyyn sisältyi yliopistokohtaisia kysymyksiä, joita yliopistot saivat lisätä kyselyihin. Taustamuuttujina ovat vastaajan yliopisto, koulutusala, ikä ja sukupuoli. Lisäksi taustamuuttujat vaihtelevat yliopistoittain, kun osalta vastaajista aineistossa on mukana taustatieto tarkemmasta koulutusohjelmasta, pääaineesta, yksiköstä tai tiedekunnasta. The Student Feedback Survey, collected every academic year, charts student experiences of studying in a university. The national survey is sent to all students who have completed their Bachelor's degree or studied for three years in a field where Bachelor's degrees are not awarded. Themes of the survey include, among others, progress with studies, financing of studies, well-being, and balance between studies and other aspects of life. With regard to financing of studies, the respondents were asked about paid work done during studies and their means of financing studies (e.g. student grant, student loan, wages) as well as their financial circumstances at the time of the survey. Extra-curricular activities and participation in the activities of a student association were surveyed. Experiences of studies were examined with statements relating to the quality of education and teaching and support received in studies. Satisfaction with studies, life in general, family life, and friends was charted as well as own performance in studies. The respondents were presented several statements about, for instance, the guidance provided by their university, group work, course requirements, study progress, ability to study, professional goals, health and well-being, social life, and personality traits. The universities were also able to add university-specific questions to the survey, which charted primarily the same themes as the main survey and additional background information. Background variables included the respondent's university, field of study, age, and gender. Some of the background variables are specific to individual universities (e.g. the respondent's degree programme, major subject or faculty). |
Other Identifiers: | urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3031 10.60686/t-fsd3031 FSD3031 https://urn.fi/urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3031 |
Appears in Collections: | Cessda |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.