Please use this identifier to cite or link to this item: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/56908
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSuomen akateemisten ura- ja rekrytointipalvelujen Aarresaari-verkostofi
dc.creatorAarresaari network of the Academic Career Services in Finlanden
dc.date2015-09-02fi
dc.date2015-09-02en
dc.identifier10.60686/t-fsd2983-
dc.identifierurn:nbn:fi:fsd:T-FSD2983-
dc.identifierFSD2983-
dc.identifierhttps://urn.fi/urn:nbn:fi:fsd:T-FSD2983-
dc.descriptionKyselyllä kartoitettiin vuosina 2006 ja 2007 Suomen yliopistoista valmistuneiden tohtorien varhaista työuraa. Aluksi vastaajalta kysyttiin tohtorinopintojen rahoitustapaa ja syitä tohtorin tutkinnon suorittamiselle. Tämän jälkeen tiedusteltiin työllisyystilannetta kolmella eri ajanhetkellä: puoli vuotta ennen tohtorin tutkinnon suorittamista, puoli vuotta tutkinnon jälkeen ja vastaushetkellä. Tämän jälkeen kysyttiin mahdollisista työttömyysjaksoista, työllistymistä vaikeuttaneista tekijöistä ja tohtorin tutkinnon hyödyistä ja haitoista työnhaussa. Seuraavaksi vastaajaa pyydettiin kuvailemaan nykyisen työorganisaationsa tyyppiä ja sen toiminnan luonnetta sekä omaa tehtävänkuvaa. Lisäksi kysyttiin muita työsuhteeseen liittyviä asioita kuten bruttopalkkaa ja pyydettiin arvioimaan tyytyväisyyttä nykyiseen työhön. Lopulta kartoitettiin tohtorin tutkinnon merkitystä työelämän kannalta. Taustamuuttujina aineistossa on vastaajan sukupuoli, ikä valmistuessa luokiteltuna, koulutusala ja yliopisto.fi
dc.descriptionThe survey charted the employment and early careers of people who had attained doctoral graduates in Finnish universities in 2006 and 2007. The respondents were first asked how they had financed their doctoral studies, what their reasons for taking up a doctoral degree had been, and whether they had been an unemployed job-seeker during their doctoral studies. Relating to employment situation and quality of work, questions charted what the respondents' occupational status was, whether they had been unemployed after doctoral graduation, and what reasons had potentially hindered their employment. The respondents who were in paid work were asked their employer type, tasks at work, gross monthly income, satisfaction with work, and ability to make use of skills learned in doctoral studies in their job. With regard to the significance of doctoral degree in occupational life, opinions were charted on whether the topic of doctoral dissertation had been useful in employment, and whether having a doctoral degree had led to an increased salary and better standing in occupational life. Relating to developing and improving doctoral education, views were probed on the guidance received during studies, satisfaction with the studies, and things that should be emphasised in the education (e.g. teaching skills, entrepreneurship). Background variables included the respondent's gender, university, field of study, and age at the time of graduation.en
dc.languageen-
dc.languagefi-
dc.publisherYhteiskuntatieteellinen tietoarkistofi
dc.publisherFinnish Social Science Data Archiveen
dc.rightsTietoarkiston ja aineiston luovuttajan tekemän sopimuksen mukaisesti.fi
dc.rightsIn accordance with the agreement between FSD and the depositor.en
dc.subjecttohtorikoulutusfi
dc.subjectjatkokoulutusfi
dc.subjectyliopistotfi
dc.subjecttyöllistyminenfi
dc.subjecttyöhönsijoittuminenfi
dc.subjectakateeminen työvoimafi
dc.subjecttyöurafi
dc.subjectcareeren
dc.subjectcareer developmenten
dc.subjectdoctoral degreesen
dc.subjectemployment opportunitiesen
dc.subjecthigher education institutionsen
dc.subjectlabour and employmenten
dc.subjectoccupational lifeen
dc.subjectrecruitmenten
dc.titleDoctoral Graduates of Years 2006-2007: Career and Employment Survey 2009en
dc.titleTohtorin tutkinnon vuosina 2006-2007 suorittaneiden työelämään sijoittuminen 2009fi
dc.typeDataseten
dc.coverageSuomifi
dc.coverageFinlanden
Appears in Collections:Cessda

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.