Please use this identifier to cite or link to this item: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/68379
Title: Zukunfts- und Berufspläne vor dem Abitur (ZuBAb)
Keywords: Federal Republic of Germany
career
planning
future perspective
social inequality
university admission
education system
pupil
choice of studies
course of education
Federal Republic of Germany
career
planning
future perspective
social inequality
university admission
education system
pupil
choice of studies
course of education
Description: <b>Deutsch: </b> <br> <br>Die Studie „Zukunfts- und Berufspläne vor dem Abitur“ (ZuBAb) setzt es sich zum Ziel, einen umfangreichen Eindruck von den nachschulischen Zukunftsplänen heutiger Oberstufenschüler:innen zu gewinnen und Erkenntnisse darüber zu erlangen, wie die Verwirklichung dieser Pläne zusätzlich unterstützt werden kann. Im Panel-Design (sechs Erhebungswellen) wird beobachtet, wie sich die Pläne und Bildungsverläufe der Befragten entwickeln. Neben allgemeinen bildungssoziologischen Fragen wird die Wirkung des Beratungsprogramms Talentscouting NRW untersucht, das an einigen der an der ZuBAb-Studie teilnehmenden Schulen angeboten wird. <br> <br> <b>English: </b> <br> <br>The study “Future and Career plans before high school graduation” (Zukunfts- und Berufspläne vor dem Abitur (ZuBAb)) aims to capture the plans for post-school educational and professional careers of today's high school students and to gain insights about how the realization of these plans can be additionally supported. A panel survey (six waves in six years) assesses how respondents’ educational pathways and plans change over time. Besides addressing general questions in the field of sociology of education, the study evaluates the impact of the guidance-counselling program Talentscouting NRW, which is offered at some schools participating in the ZuBAb-study.
<b>Deutsch: </b> <br> <br>Die Studie „Zukunfts- und Berufspläne vor dem Abitur“ (ZuBAb) setzt es sich zum Ziel, einen umfangreichen Eindruck von den nachschulischen Zukunftsplänen heutiger Oberstufenschüler:innen zu gewinnen und Erkenntnisse darüber zu erlangen, wie die Verwirklichung dieser Pläne zusätzlich unterstützt werden kann. Im Panel-Design (sechs Erhebungswellen) wird beobachtet, wie sich die Pläne und Bildungsverläufe der Befragten entwickeln. Neben allgemeinen bildungssoziologischen Fragen wird die Wirkung des Beratungsprogramms Talentscouting NRW untersucht, das an einigen der an der ZuBAb-Studie teilnehmenden Schulen angeboten wird. <br> <br> <b>English: </b> <br> <br>The study “Future and Career plans before high school graduation” (Zukunfts- und Berufspläne vor dem Abitur (ZuBAb)) aims to capture the plans for post-school educational and professional careers of today's high school students and to gain insights about how the realization of these plans can be additionally supported. A panel survey (six waves in six years) assesses how respondents’ educational pathways and plans change over time. Besides addressing general questions in the field of sociology of education, the study evaluates the impact of the guidance-counselling program Talentscouting NRW, which is offered at some schools participating in the ZuBAb-study.
URI: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/68379
Other Identifiers: 10.7802/2273
https://search.gesis.org/research_data/SDN-10.7802-2273?lang=de
https://search.gesis.org/research_data/SDN-10.7802-2273?lang=en
Appears in Collections:Cessda

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.