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Title: Zero Measurement for the Field Experiment on BTX in Duesseldorf/Neuss
Description: Detailed determination of media usage, the search for information and leisure behavior of participants in the BTX field experiment. Topics: 1. written survey about furnishing of the household with equipment for information and entertainment: possession of entertainment electronics devices; magazines received regularly; description of telephone use and amount of telephone bill; use of opportunities to order by telephone; orders with mail-order firms; frequency of contacts with authorities; reason for the acquisition of a BTX device; receipt of the ´BTX Magazine´; interest in use of selected BTX possibilities; planned vacation dates in the current year; residential status. 2. oral survey of members of the household 14 years old and older: detailed recording of different media such as e.g. radio, television, magazines, reference books, catalogs, telephone books, street maps, classified advertisements and free advertisers; classification of the importance of sources of information in the area of favorable shopping opportunities, health questions, sport news, recipes, vacation offers, consumer news, advice in financial matters, real estate offers and cultural events; professional and private use of communication devices; expected utility of the BTX equipment for the respondent; scale of interest in BTX and reasons for this interest; estimated costs and frequency of use of BTX; familiarity of teletext; contacts with friends; political interest. Demography: age; sex; marital status; religious denomination; school education; occupational training; occupation; occupational position; employment; local residency; memberships. Also encoded was: date of interview.
Detaillierte Ermittlung der Mediennutzung, der Informationssuche und des Freizeitverhaltens von Teilnehmern am Bildschirmtext-Feldversuch. Themen: 1. Schriftliche Befragung über die Ausstattung des Haushalts mit Geräten zur Information und Unterhaltung: Besitz von Geräten der Unterhaltungselektronik; regelmäßig bezogene Zeitschriften; Beschreibung der Telefonnutzung und Höhe der Telefonrechnung; Nutzung von telefonischen Bestellmöglichkeiten; Versandhausbestellungen; Häufigkeit von Behördenkontakten; Anlaß für die Anschaffung eines Bildschirmtext-Gerätes; Erhalt des "Bildschirmtext-Magazins"; Nutzungsinteresse an ausgewählten Möglichkeiten des Bildschirmtextes; vorgesehene Urlaubstermine im laufenden Jahr; Wohnstatus. 2. Mündliche Befragung der Haushaltsmitglieder ab 14 Jahre: Detaillierte Erfassung unterschiedlichster Medien wie z.B. Rundfunk, Fernsehen, Zeitschriften, Fachbücher, Kataloge, Telefonbücher, Stadtpläne, Kleinanzeigen und kostenlosen Anzeigenblättern; Einstufung der Wichtigkeit von Informationsmöglichkeiten im Bereich von günstigen Einkaufsgelegenheiten, Gesundheitsfragen, Sportnachrichten, Kochrezepten, Urlaubsangeboten, Verbrauchernachrichten, Beratung bei Geldfragen, Immobilienangeboten und kulturellen Veranstaltungen; berufliche und private Nutzung von Kommunikationsgeräten; erwartete Nutzenstiftung des Bildschirmtext-Gerätes für den Befragten; Skalometer des Interesses am Bildschirmtext und Gründe für dieses Interesse; geschätzte Kosten und Nutzungshäufigkeit des Bildschirmtextes; Bekanntheit von Videotext; Freundeskontakte; politisches Interesse. Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Konfession; Schulbildung; Berufsausbildung; Beruf; Berufliche Position; Berufstätigkeit; Ortsansässigkeit; Mitgliedschaften. Zusätzlich verkodet wurde: Interviewdatum.
URI: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/70588
https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/70588
Other Identifiers: ZA1200, Version 1.0.0
10.4232/1.1200
https://search.gesis.org/research_data/ZA1200?lang=en
https://search.gesis.org/research_data/ZA1200?lang=de
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