Please use this identifier to cite or link to this item: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/74191
Title: Tampere University Survey for First-year International Students 2022
Tampereen yliopiston kysely ensimmäisen vuoden kansainvälisille opiskelijoille 2022
Keywords: HOPS
korkeakouluopiskelu
ohjaus (neuvonta ja opastus)
opiskelijat
opiskelu
opiskelukyky
opiskeluympäristö
toimeentulo
tutorointi
yliopistot
hyvinvointi
kokemukset
tiedonsaanti
tyytyväisyys
sosiaalinen koheesio
students (college)
higher education institutions
undergraduates
income
employment
social adjustment
satisfaction
Publisher: Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto
Finnish Social Science Data Archive
Description: Tampereen yliopiston ensimmäisen vuoden kansainvälisille opiskelijoille teetetyssä kyselyssä kerätään tietoa ensimmäisen vuoden opiskelukokemuksista ja kiinnittymisestä opintoihin ja yliopistoon. Kysely keskittyy edellä mainittujen lisäksi henkilökohtaisiin opintosuunnitelmiin, opiskelija- ja opettajatuutorointiin sekä opiskelukykyyn ja hyvinvointiin. Kysely aloitettiin selvittämällä, miten vastaajan opinnot ovat edenneet, onko hän saanut tarvitsemaansa suunnitteluun liittyvää tukea sekä, miten vastaajan opintojen suunnittelu on onnistunut SISU-järjestelmässä. Seuraavaksi selvitettiin opiskelijoiden mielipiteitä opiskelija- ja opettajatuutoroinnista. Viimeinen osio käsitteli opintoihin kiinnittymistä ja opiskeluhyvinvointia. Vastaajat arvoivat erilaisia väittämiä liittyen esimerkiksi jaksamiseen, yksinäisyyteen ja etäopiskeluun. Taustamuuttujina aineistossa ovat sukupuoli, tiedekunta, tutkinnon taso, lukukausimaksujen maksaminen ja tieto työskentelystä opintojen ohella.
The Tampere University survey for first-year international students collects information about their first-year study experience and their attachment to their studies and the university. In addition to the above, the survey focuses on personal study plans, student and faculty mentoring, study skills and well-being. The survey started by asking how the respondent's studies have progressed, whether they have received the planning support they need, and how successful their planning has been in SISU. The next step was to find out students' opinions on student and teacher tutoring. The final section dealt with retention and student well-being. Respondents rated different statements related to issues such as coping, loneliness and remote study. The background variables included gender, faculty, degree level, payment of tuition fees and information on working while studying.
URI: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/74191
Other Identifiers: urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3699
10.60686/t-fsd3699
FSD3699
https://urn.fi/urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3699
Appears in Collections:Cessda

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.