Please use this identifier to cite or link to this item: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/74192
Title: Tampere University Survey for First-year Students 2021-2022
Tampereen yliopiston kysely ensimmäisen vuoden opiskelijoille 2021-2022
Keywords: HOPS
korkeakouluopiskelu
ohjaus (neuvonta ja opastus)
opiskelijat
opiskelu
opiskelukyky
opiskeluympäristö
toimeentulo
tutorointi
yliopistot
students (college)
higher education institutions
undergraduates
income
employment
Publisher: Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto
Finnish Social Science Data Archive
Description: Tampereen yliopiston ensimmäisen vuoden opiskelijoille teetetyssä kyselyssä kerätään tietoa ensimmäisen vuoden opiskelukokemuksista ja kiinnittymisestä opintoihin ja yliopistoon. Vuosien 2021 ja 2022 kevään kyselyt keskittyivät edellä mainittujen lisäksi henkilökohtaisiin opintosuunnitelmiin, opiskelija- ja opettajatuutorointiin sekä opiskelukykyyn. Kysely aloitettiin selvittämällä, miten vastaajan opinnot ovat edenneet, onko hän saanut tarvitsemaansa suunnitteluun liittyvää tukea sekä miten vastaajan opintojen suunnittelu on onnistunut SISU-järjestelmässä. Seuraavaksi selvitettiin opiskelijoiden mielipiteitä opiskelija- ja opettajatuutoroinnista. Viimeinen osio käsitteli opintoihin kiinnittymistä ja opiskeluhyvinvointia. Vastaajat arvoivat erilaisia väittämiä liittyen esimerkiksi jaksamiseen, yksinäisyyteen ja etäopiskeluun. Taustamuuttujina aineistossa ovat sukupuoli, tiedekunta, tutkinnon taso sekä kyselyvuosi.
The Tampere University first-year student survey collects information about the first-year student experience and the attachment to studies and the university. The spring surveys for 2021 and 2022 focus on personal study plans, student and faculty mentoring, and study skills, in addition to the above. The questionnaire started by asking how the respondent's studies have progressed, whether they have received the planning support they need and how successful their study planning has been in SISU. The next step was to find out students' opinions on student and teacher tutoring. The final section dealt with attachment to studies and student well-being. Respondents rated different statements related to issues such as coping, loneliness and remote study. The background variables included gender, faculty, degree level and survey year.
URI: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/74192
Other Identifiers: 10.60686/t-fsd3698
FSD3698
urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3698
https://urn.fi/urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3698
Appears in Collections:Cessda

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.