Please use this identifier to cite or link to this item: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/56502
Title: University Students' Perceptions of Expertise 2019-2020
Yliopisto-opiskelijoiden kokemuksia asiantuntijuudesta 2019-2020
Keywords: asiantuntijuus
kokemukset
työelämä
opinnot
osaaminen
työelämävalmiudet
kompetenssi
korkea-asteen koulutus
ability
occupational life
qualifications
tertiary education
undergraduates
Publisher: Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto
Finnish Social Science Data Archive
Description: Aineisto koostuu 11 vapaamuotoisesta kirjoitusvastauksesta, joissa generalistialojen opiskelijat kertovat omasta akateemisesta asiantuntijuudestaan ja sen kehittymisestä yliopisto-opintojen aikana. Kirjoitusohjeessa pyydettiin vastaajia kertomaan muun muassa, millaiseksi he kuvailevat asiantuntijuutta tällä hetkellä ja kokevatko vastaajat olevansa jonkin alan tai alueen asiantuntijoita. Lisäksi kirjoituskutsussa kartoitettiin sitä, millaista tukea asiantuntijuuden kehittämiseen kaivattaisiin yliopistolta. Kirjoituskutsussa kysyttiin myös generalistialojen luonteesta ja niiden antamasta potentiaalista tulevaisuuden työelämän kannalta. Keskeisiä teemoja kirjoituksissa olivat opinnot, asiantuntijuus ja työelämässä tarvittava osaaminen. Kirjoittajilta kerättiin taustatietoina sukupuoli, ikä, opintosuunta ja opintojen aloitusvuosi. Aineistosta on tehty html-versio, jonka hakemiston avulla kirjoituksia on helppo selata.
This dataset consists of 11 writings where generalist degree students describe their academic expertise and its development throughout their university studies. In this context, generalist degree refers to fields of study where students graduate as experts in the more broad field they studied rather than studies that lead to a specific occupational title (e.g. doctor). In the invitation to write, the students were asked to describe their general expertise at present as well as whether they felt they were experts in some specific field. They were also asked to write about the support they had received or would want to receive from their university in developing their expertise. Additionally, the students were asked to describe their generalist degree studies and the potential benefits they thought the degree offered for working life. Central themes in the writings included studies, expertise and the abilities needed in working life. Background information included the participant's gender, age, field of study and the year of beginning studies. The data are only available in Finnish.
Other Identifiers: FSD3411
urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3411
10.60686/t-fsd3411
https://urn.fi/urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3411
Appears in Collections:Cessda

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.