Please use this identifier to cite or link to this item: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/74177
Title: Classroom Teachers' Experiences of Distance Teaching 2020
Luokanopettajien etäopetuskokemukset 2020
Keywords: luokanopettajat
opettajat
opettajuus
etäopetus
verkko-opetus
ammatillinen kehitys
etätyö
opetus
työtavat
arviointi
COVID-19
koronavirukset
COVID-19
teachers
teaching
telework
educational assessment
bacterial and virus diseases
Publisher: Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto
Finnish Social Science Data Archive
Description: Aineisto koostuu haastatteluista, joissa luokanopettajat kertovat kokemuksistaan etäopetuksesta keväällä 2020. Vastaajat ovat ala-asteen luokanopettajia. Haastatteluissa haastateltavat kertovat omasta normaaliksi muotoutuneesta etäopetuspäivästä sekä siitä, miten etäopetuksen toteuttaa. Lisäksi haastateltavilta tiedusteltiin, mikä etäopetuksessa on tuntunut haastavalta sekä vastaavasti mikä on tuntunut hyvältä. Edelleen tiedusteltiin mikä on keskeistä hyvässä etäopetuksessa ja toisaalta mitä lähiopetuksesta kaipaa. Tämän jälkeen kysyttiin ajatuksista arvioinnin toteuttamisesta etäopetuksessa sekä koulun puolesta tarjottavasta tuesta etäopetukseen siirtymisessä. Lopuksi haastateltavilta kysyttiin vielä omasta ammatillisesta kehittymisestä etäopetuksen aikana. Taustatietoina on mainittu haastateltavan sukupuoli sekä opetettava luokka. Aineistosta on tehty html-versio, jonka hakemiston avulla haastatteluja on helppo selata.
The dataset consists of interviews with classroom teachers on their experiences of implementing distance teaching in the spring of 2020. The interviewees are primary school classroom teachers. The interviews with the classroom teachers examined how they had implemented distance teaching and what their average day of distance teaching was like. In addition, the interviewees were asked which aspects of distance teaching had been challenging and which aspects had been positive for them. The interviewees' views on what is essential for good distance teaching and what they missed about face-to-face teaching were also investigated. Other topics covered in the interviews included the assessment of student work during distance learning and the support provided by the school during the transition to distance teaching. Finally, the interviewees were asked about their own professional development during the period of distance teaching. Background information included the interviewee's gender and the grade taught by the interviewee. The data were organised into an easy to use HTML version at FSD. The dataset is available only in Finnish.
URI: https://t2-4.bsc.es/jspui/handle/123456789/74177
Other Identifiers: 10.60686/t-fsd3733
urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3733
FSD3733
https://urn.fi/urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3733
Appears in Collections:Cessda

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.